De afspraken op een rijtje

Beste ouder(s), verzorger(s),

Het is fijn om de meeste kinderen vandaag weer op school te zien. Super dat jullie vandaag de gladheid en de kou hebben getrotseerd!
In de vorige brief stonden een aantal afspraken genoemd die we hieronder herhalen.

Halen en brengen
  achternaam beginnend met A t/m M Achternaam beginnen met N t/m Z
Brengen 08.10-08.20 uur 08.20-08.30 uur
Halen 14.25-14.35 uur 14.35-14.45 uur

• Alle volwassenen dragen op en rondom het plein een mondkapje. Dus ook bij het afzetten voor de school!
  • Alleen ouders van groep 1-2 mogen de kinderen bij de klasdeur afzetten
  • Groep 3:  bij het brengen komen de ouders niet op het plein. Bij het ophalen mogen zij wel op het plein wachten. De ouders van groep 3 (Liz)  mogen dan achter het klimrek staan. De ouders van  de groep 3 van 3-4 staan bij de klas van hun kind of op het parkeerterrein.
  • De parkeervakken zijn  voor ouders die met de fiets, slee of te voet komen. Hier dus geen auto's meer parkeren.

Een besmetting in de klas
Als er in de klas een besmetting is vastgesteld (bij een kind of de leerkracht) dan gaat de hele klas in quarantaine. Bij een negatieve test (na 5 dagen)  mogen de kinderen (en leerkracht) weer terug naar school. We hopen dat jullie je kinderen laten testen, maar dat besluit is aan jullie. Als je je kind niet laat testen dan duurt de quarantaine minimaal 5 dagen langer. Voor de doorgang van het onderwijs vinden we dat niet wenselijk. Je kunt via deze link  Wanneer laat ik mijn kind testen? meer lezen over het testen van kinderen. Bij een quarantaine van de groep volgen we altijd de adviezen van de GGD.

Het onderwijs tijdens quarantaine
Als de klas in quarantaine moet gaan we weer onderwijs op afstand verzorgen. We hebben dan 1 dag tijd nodig om dit goed te regelen. De thuiswerkpakketjes moeten dan  worden samengesteld en worden afgehaald. Dit doen de collega’s van de leerkracht, de leerkracht zelf dan namelijk ook in quarantaine en kan niet op school komen.
Op die eerste dag van de quarantaine zal de leerkracht wel online komen met de kinderen, maar worden er nog geen lessen gegeven. Op de andere dagen (tot de 5e dag) zal er onderwijs op afstand worden gegeven.
Na 5 dagen kan hopelijk iedereen weer terug naar school. Als de leerkracht een negatieve test heeft komt de leerkracht naar school en geeft daar weer fysiek les aan de kinderen die ook een negatieve test hebben. De kinderen die een positieve test hebben, of zich niet laten testen blijven nog (minimaal)  5 dagen thuis. Als de leerkracht op school is zal  een vorm van afstandsonderwijs worden gegeven, maar veel minder intensief dan de eerste 5 dagen. Hoe dat er voor de groep van jouw kind uitziet laten we dan weten.

Wanneer blijft mijn kind thuis?
Alle kinderen met verkoudheidsklachten blijven thuis. Je kind mag weer naar school als het 24 uur klachtenvrij is of met een negatieve test.. Als bijlage bij deze brief vind je de nieuwste beslisboom. Via deze link kun je de beslisboom ook vinden:  Beslisboom

Cohorten (groepjes) in de groep
Vanuit het RIVM wordt het dringende advies gegeven om binnen de groepen 3 t/m 8 ook met kleine groepen te werken. Dit, om besmettingsrisico binnen de groep zo klein mogelijk te houden. We
kijken deze week hoe werkbaar dat is. Mocht het niet lukken, dan beschouwen we de hele groep als 1 ‘bubbel’ of cohort. We zorgen er wel altijd voor dat de groepen (klassen) onderling niet mengen. Je begrijpt dat dat soms een logistieke uitdaging is.

Pauzes
Tijdens de pauzes spelen de kinderen alleen met de kinderen van hun eigen groep. We hebben daarvoor de pauzes opgedeeld en het plein in vakken verdeeld. Een consequentie hiervan is dat we nu niet voldoende overblijfkrachten hebben. De leerkrachten hebben hierdoor soms geen pauze omdat ze moeten surveilleren. We kunnen jullie hulp bij het surveilleren goed gebruiken! Heb je tijd tussen 11.30 en 13.00 om ons te ondersteunen met de pauze? Laat het weten aan fatima.vandeven@opmaatgroep.com We zijn al blij met een half uurtje. Je krijgt hiervoor een vrijwilligersvergoeding.

Mondkapjes
De afspraken over het dragen van een mondkapje op een rij:
  • alle volwassenen dragen op en rondom het schoolplein een mondkapje
  • alle volwassenen dragen in de school als zij zich verplaatsen door de school een mondkapje
  • leerlingen van  groep 7 & 8 als zij zich met de groep verplaatsen door de school.
  • Leerkrachten van groep 7 & 8 in de klas; als ze door de klas lopen of een groepje begeleiden. Voor de leerkrachten van 1 t/m 6 is dit eigen keuze. Alle leerkrachten hebben een faceshield, dat is een doorzichtig gezichtsmaker. De kinderen kunnen zo het hele gezicht van de leerkracht zien.
Voor de belasting van het milieu vinden we het fijn als de leerlingen hun eigen mondkapje meenemen. We hebben op school altijd wegwerpkapjes liggen. Als je kind het dus een keer vergeet kan hij/zij er eentje bij de leerkracht halen.

Contact
Als er vragen of onduidelijkheden zijn kun je altijd bellen of mailen naar de leerkracht van je kind. . Na schooltijd gaan de leerkrachten zo snel als mogelijk naar huis om thuis te werken.  Bellen na schooltijd is hierdoor niet altijd mogelijk.  De leerkracht zal door de week altijd binnen 24 uur antwoord geven op je mail. Als de mail in het weekend wordt verstuurd zal het antwoord de eerste werkdag worden gegeven.

Vriendelijke groet,

Brigitte IJpelaar

Bijlage: link om de beslisboom te downloaden: https://www.boink.info/beslisboom