Petitie onderwijsstaking

De kwaliteit van het Nederlandse onderwijs staat zwaar onder druk. En dat heeft grote gevolgen voor de ontwikkeling van onze kinderen en daarmee voor de hele Nederlandse samenleving. Een groep ouders is om die reden een petitie gestart. Daarom willen zij, ouders van nu en morgen, dat het kabinet structureel investeert in het (basis)onderwijs.

Ze constateren

• Dat het niet meer vanzelfsprekend is dat onze kinderen elke dag goed onderwijs krijgen.
  • In 2020 hebben 55.000 leerlingen in het primair onderwijs geen leraar voor de klas, dit loopt op naar bijna 240.000 leerlingen in 2028.
  • Het aantal kinderen per klas neemt toe, klassen worden opgedeeld of zelfs naar huis gestuurd.
  • Steeds vaker hebben kinderen geen bevoegde docent voor de klas en moeten scholen overstappen naar een vierdaagse schoolweek.

en verzoeken

om nu snel en structureel te investeren in het primair en voortgezet onderwijs, zodat de problemen niet nog groter worden. Geef de kinderen in Nederland elke dag goed onderwijs en zorg dat het onderwijs weer een aantrekkelijke sector wordt om in te werken.

Je kunt je stem laten horen door de petitie hier te ondertekenen.