De Zwaluw

Hoera, bijna 4 jaar, dan staat de eerste schooldag voor de deur. Voor de meeste kinderen en ouders best een spannend moment. Maar niet als je al gewend bent aan de school, de juf en de kinderen. Dat is wat we in onze instroomgroep 1 doen. Deze instroomgroep noemen we ook wel De Zwaluw!

Met 3,5 jaar naar school

Onze Vuurvogelpeuters mogen al met 3,5 jaar naar school. Samen met de pedagogisch medewerkers zijn de peuters een aantal ochtenden per week in de instroomgroep 1 te vinden waar ze met de leerkracht en de kleuters van school spelen, leren en ontwikkelen. Voorwaarde is dat de peuters bij onze Vuurvogelopvang staan ingeschreven.

Rustig wennen
In een kleine groep, met twee begeleiders kunnen kinderen rustig wennen aan de routines van school. De pedagogisch medewerker en de leerkracht bieden de kinderen een aanbod dat is afgestemd op hun ontwikkeling. De kinderen die meer uitdaging nodig hebben kunnen dat hier vinden, maar ook de kinderen die meer gebaat zijn bij een rustiger tempo krijgen hier passende begeleiding. De overstap van peuter- naar kleutergroep zal gemakkelijker en vloeiender verlopen.