Beleid tijdens de tropisch warme dagen

Beste ouders, verzorgers,

Het zal jullie niet ontgaan zijn dat het maandag en dinsdag tropisch warm gaat worden. Het KNMI heeft voor morgen code geel afgegeven en het nationaal hitteplan van het RIVM is vanaf morgen van kracht. De adviezen die hierbij worden gegeven zijn:
  • Goed drinken
  • Niet teveel inspannen
  • Blijf zoveel mogelijk binnen.
Uiteraard volgen we deze adviezen op school ook op. De kinderen mogen een drinkfles meenemen en op tafel houden om steeds water te kunnen drinken. We passen ons programma aan zodat we (fysieke) inspanning beperkt houden. De komende twee dagen zullen we ook niet op het heetst van de dag naar buiten gaan. We houden ons rustig en blijven zoveel mogelijk binnen.

Op school hebben we geen airco. Dat betekent dat we de lokalen in de ochtend (als het buiten koeler is) goed laten doorluchten. Daarna houden we deuren, ramen en raambekleding zoveel mogelijk dicht. De lokalen aan de kant van het schoolplein worden het meest warm omdat daar de zon veel op schijnt. Als het in die lokalen te warm wordt kunnen we verkoeling zoeken in het speellokaal, het Atelier en de BSO in het gebouw van de opvang.

We hebben dit alles in overeenstemming met de oudergeleding van de KCR besproken.

Het RIVM stelt dat de warmte voor kwetsbare kinderen en ouderen een risico kan vormen en kan leiden tot vermoeidheid, hoofdpijn, concentratieproblemen of ernstigere gezondheidsklachten zoals uitdroging. Als je van mening bent dat je kind vanwege een kwetsbare situatie beter thuis kan blijven, dan hebben we daar begrip voor. Bel dan in de ochtend naar school om dit door te geven zodat de leerkracht op de hoogte is. Bellen kan vanaf 08.00 uur.

Hartelijke groet namens het team en de KCR van de Vuurvogel,

Brigitte IJpelaar