Kerst op de Vuurvogel

Kerst

Als je maandag op school komt zul je zien dat de school weer prachtig versierd is door de ouders van de oudervereniging! Wat zijn we blij met zulke betrokken en hardwerkende ouders! Net als andere jaren zal in de hal een wensboom worden gezet. Op vrijdag 13 december worden hier door de leerlingen gedichtjes in gehangen rondom het thema ‘saamhorigheid’. Sta er zeker bij stil om ze eens te lezen!

19 december gaan we samen met alle kinderen kerst vieren. We starten de viering om 17.00 uur met een kerstdiner in de klas! De kinderen maken hiervoor zelf wat lekkers. Om niet te veel of te veel van hetzelfde te krijgen hangen we lijsten op bij de klassendeur waar je kunt noteren wat er wordt gemaakt. Het is fijn als iedereen per persoon maximaal 8 hapjes maakt.

Na het kerstdiner is er een kerstmarkt. De periode voor kerstmis hebben alle kinderen in de klas prachtige ‘kerstknutsels’ gemaakt en deze worden verkocht voor 1 euro op de kerstmarkt! Vanaf 17.45 uur halen de ouders hun kinderen op uit de klassen om samen met hun kind over de markt te lopen. Ook de hapjes die over zijn van het kerstdiner zullen hier verkocht worden. Zorg dus dat je voldoende kleingeld bij je hebt én nog lekkere trek! De leerlingenraad heeft dit jaar de bestrijding van de plastic soep gekozen als goed doel.

De kerstmarkt wordt feestelijk ondersteund door ons eigen Vuurvogel Kerstkoor, die maar liefst drie keer zullen optreden. De kinderen die een instrument bespelen mogen ook optreden en kunnen zich hiervoor opgeven bij hun eigen leerkracht. Dit wordt in de klassen besproken.
Om 18.45 sluiten we 2019 samen sprankelend af op het schoolplein en luiden we de kerstvakantie in.