Richtlijnen RIVM m.b.t. het coronavirus

Alle ouders hebben vandaag een bericht in hun persoonlijke inbox ontvangen. Mocht je dat gemist hebben; hierbij nogmaals de tekst uit die bijlage:

Beste ouders/verzorgers,

Vrijdag kwam het bericht van het RIVM dat zij inwoners van de provincie Noord-Brabant adviseert om bij verkoudheid, hoesten of koorts hun sociale contacten te beperken. Dit betekent: blijf thuis. Zoals al in eerdere communicatie aan u is medegedeeld, zullen wij de richtlijnen van het RIVM blijven opvolgen.

Het RIVM geeft ook aan dat er op dit moment geen aanleiding is om scholen te sluiten. De school blijft dus open, maar zolang bovenstaand advies geldt, zullen leerkrachten met deze verschijnselen niet op school aanwezig zijn. We kunnen niet voorzien hoeveel leerkrachten afwezig zijn de komende periode. Wel is duidelijk dat we er rekening mee moeten houden dat er groepen naar huis gestuurd kunnen worden omdat er geen leerkracht beschikbaar is.

Voor onze school geldt op dit moment dat we alle groepen maandag 9 maart nog kunnen voorzien van een leerkracht.

Ons advies aan u blijft om de informatie van het RIVM en de GGD in de gaten te houden. We gaan ervan uit dat ook u als ouder conform advies van RIVM handelt en hierin voor uzelf en uw kinderen de juiste afweging maakt. De adviezen van het RIVM vindt u op www.rivm.nl. Als blijkt dat uw kind gedurende de dag ziek wordt zullen wij bellen naar ouders om de kinderen op te laten halen. Zorg ervoor dat de (nood)telefoonnummers die op school bekend zijn up to date zijn.

U mag erop vertrouwen dat wij ons uiterste best doen om tijdig te communiceren. Gezien de situatie kan het echter gebeuren dat u kort van tevoren te horen krijgt dat er gevolgen zijn voor uw kind(eren). We rekenen op uw begrip hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Brigitte IJpelaar