Update 13 maart 2020

Beste ouders, verzorgers,

Vandaag bleven er 74 leerlingen thuis. Helaas heeft de daling van gisteren niet doorgezet.  Morgen kunnen alle kinderen die geen symptomen hebben ook weer naar school komen. Erika is nog niet aanwezig maar Viola zal ook morgen lesgeven aan groep 3a. We zijn blij dat we nog geen groepen naar huis hebben hoeven sturen deze week. We hopen dat dat volgende week ook niet hoeft.

Even nog op een rijtje wanneer school je belt om je kind op te halen:
  • Als we merken dat een leerling hoest. Een keer een kuch is voor ons geen reden om te bellen, maar als we constateren dat een leerling vaker hoest bellen we.
  • Als een leerling verkouden is. Een keer je neus ophalen dat doen alle kinderen. Als we zien dat een kind neusverkouden is dan zullen we bellen.
  • Bij (vermoeden van) koorts bellen we vanzelfsprekend ook.
  • Het kan zijn dat een kind in de ochtend geen van deze verschijnselen heeft maar deze wel gedurende de dag ontwikkelt. Dan bellen we ook.
  • Wij kunnen (en willen) niet beoordelen of een kuch/hoest/verkoudheid komt van griep, hooikoorts, astma etc.  We zijn geen arts. We zullen daarom altijd handelen volgens de eerst genoemde punten bij verkoudheid en hoesten. Deze afspraak is gemaakt in overleg met T-primair, de overkoepelende organisatie van het basisonderwijs in Tilburg en de GGD.
Zoals vandaag op de persconferentie gezegd is, worden de maatregelen tot eind maart gehandhaafd. Ook wij zullen bovenstaand protocol hanteren tot 31 maart, tenzij er andere berichtgeving komt.

Om het onderwijs goed doorgang te laten vinden gaan we morgen testen met het geven van een online-instructie aan de kinderen van groep 7 & 8 die thuis zitten. Vandaag hebben we verschillende systemen getest en morgen willen we kijken of dit iets is wat we de komende periode kunnen gaan inzetten. De ouders van de leerlingen van de groepen 7 & 8 ontvangen hierover een apart bericht.