Verlenging sluiting van de scholen

Onderstaand bericht vind je ook als bijlage in je mail:

Beste ouder(s), verzorger(s),

Het kwam gisteren bij de persconferentie niet als een verrassing dat de scholen nog langer dicht blijven. Het kabinet heeft gezegd dat we in ieder geval tot 25 januari dicht blijven. Als er meer bekend is over de Britse coronavariant in relatie tot kinderen horen we hoe het na die datum zal gaan. We hopen natuurlijk dat de scholen weer open mogen, maar alleen als dat voor de kinderen en de leerkrachten op een veilige manier kan.

Voor de Vuurvogel betekent dat dat we onderwijs op afstand gaan verlengen tot en met vrijdag 22 januari. We doen dit op dezelfde manier als jullie van ons gewend zijn. We verzorgen een thuiswerkpakket en sturen iedere dag een dagplanning voor de volgende dag. We zijn blij om te zien dat bijna alle kinderen iedere dag online komen en we vinden het ontzettend fijn dat jullie dat geregeld krijgen!

Afhalen thuiswerkpakket
Vrijdag 15 januari zullen we de pakketten voor het online thuisonderwijs klaar hebben liggen op school. De kinderen kunnen dat pakket die dag tussen 14.30 en 16.00 uur ophalen in de klas. De ouders van de leerlingen van groep 1 t/m 3 mogen met hun kind het plein op om het pakket bij de klasdeur op te halen. De anderen leerlingen mogen zelfstandig de school in om het pakket op te halen. Voor de ouders van deze leerlingen gelden de afspraken van afgelopen periode bij het halen en brengen.  Let erop dat je afstand houdt!
De kinderen die vrijdag op de noodopvang zijn krijgen het pakket vanuit de opvang mee naar huis.

Noodopvang vanaf 18 januari
De afgelopen weken hebben we noodopvang aangeboden. Dat zullen we volgende ook weer doen. Alle kinderen die de afgelopen weken al gebruik hebben gemaakt van de noodopvang hoeven zich niet meer opnieuw aan te melden. Wijzigingen moet je natuurlijk wel even doorgeven.

Aanvragen noodopvang
Heb je volgende week noodopvang nodig dan kun je dit aanvragen op de volgende manier:
Heb je een beroep in de cruciale sector (zie link in bijlage) dan meld je je aan bij Fatima. (fatima.vandeven@opmaatgroep.com
Als je noodopvang nodig hebt omdat je een kwetsbare thuissituatie hebt kun je een mail sturen naar Imke. (imke.denissen@opmaatgroep.com)

De afgelopen weken hebben we de noodopvang kunnen regelen met inzet van onze ‘ambulante mensen’; Ondersteuners, gymleerkrachten, directie, stagiaires en leerkrachten groep 1-2 hebben de kinderen die komen steeds opgevangen. Gemiddeld hebben we op een dag 45 kinderen bij de noodopvang.  We willen dan ook een dringend beroep doen op jullie om alleen noodopvang aan te vragen als het echt niet anders kan. Het kan zijn dat we leerkrachten moeten gaan inzetten bij de noodopvang, dat betekent dat de online lessen dan geen doorgang kunnen vinden. Uiteraard laten we dat op tijd weten.

Richtlijnen RIVM
Als je kind gebruik maakt van de noodopvang gelden de richtlijnen van het RIVM. Met corona gerelateerde klachten blijf je thuis. Ook de kinderen met alleen neusverkoudheid vangen we niet op. Nu er nog niet duidelijk is hoe besmettelijk de nieuwe variant is wil ik geen enkel risico lopen voor het personeel van de Vuurvogel.

Bereikbaarheid
De school is beperkt telefonisch bereikbaar. Je kunt ons het beste bereiken via de mail, we doen ons best om je binnen 24 uur een antwoord te geven.

Blijf gezond, blijf veilig!

Met vriendelijke groet,

Brigitte IJpelaar

Bijlage: lijst met cruciale beroepen