weekoverzicht week 11

Beste ouders verzorgers,

Afgelopen week hebben we iedere dag een update voor de volgende dag geplaatst. Vandaag een overzicht van de afgelopen week. Het was een bijzondere week, vol hectiek en verrassingen. Ik ben enorm trots op het team van de Vuurvogel hoe zij deze week elkaar hebben ondersteund en ervoor hebben gezorgd dat alle kinderen (zonder klachten) naar school konden gaan.

Vrijdag misten we 87 kinderen. In totaal bij de Opmaat groep kregen er deze week 1350 kinderen geen les omdat ze thuis zaten met klachten. Op de Vuurvogel hebben we het deze week nog goed kunnen oplossen. Helaas kon Erika donderdag en vrijdag niet komen werken, maar gelukkig kon Viola de groep overnemen. Ludo is vanaf donderdag niet geweest. De werkzaamheden van Ludo worden door alle teamleden opgevangen. Evi heeft zich vrijdag moeten afmelden. De kinderen van haar klas zijn verdeeld over de andere twee kleutergroepen. We zijn blij dat we het zo goed hebben kunnen opvangen deze week, maar we houden ook ons hart vast voor de periode die nog gaat komen. Imke zal haar werktijden inkorten (deze week en de komende weken) omdat ze ook voor haar dochter moet zorgen die niet naar school mag.

Vandaag hebben jullie in je mail én in je persoonlijke inbox in de app een brief gekregen van de bestuurder van de Opmaat groep. Daarin wordt beschreven hoe we de komende periode gaan invullen. Let op, vanaf maandag mogen de ouders niet meer mee de school in om de kinderen af te zetten. Zet je kind af bij de buitendeur van zijn of haar klas. De kinderen van groep 6 t/m 8 gaan gewoon door de voordeur of de zijdeur naar binnen. De leerlingen van 7 & 8 zullen we vragen om te assisteren bij de kleuters met het ophangen van de jassen en hun tas leegmaken. Het zal even wennen zijn, bereid je kind er vast op voor dat je dus niet mee naar binnen mag.

Vrijdagochtend heeft Laura met een aantal kinderen van groep 7 & 8 online contact gemaakt en een spellinglesje gegeven. Dat was enorm leuk om te zien en te doen! We gaan komende week verder met testen van de mogelijkheden met online instructie geven en we zullen ook weer aangeven hoe we de thuiszitters ‘aan het werk’ houden.

Zondag zal er een update voor maandag worden geplaatst, waarin we weer aangeven of alle kinderen kunnen komen. We zijn blij dat er veel ouders met ons meedenken en hun hulp aanbieden op verschillende manieren of hun waardering uitspreken. Dat doet ons goed! Ik hoop dat iedereen een heel fijn en klachtenvrij weekend heeft en morgen allemaal gezond weer op!

Hartelijke groet, Brigitte IJpelaar